Monday, January 3, 2011

2011

arini dh 3hb. dh. lmbt sket nak cite pasal new year. bdk2 pon dh g skola balik.
aku tgk sane sini org cite pasal resolutions, jap, ko punye resolutions yang tahun tahun tahun tahun tahun lepas tuh dh ko capai ke? aku rase x.. so aku x nak la buat byk2 sgt resolutions yang aku rase aku x leh nk buat. dulu bodo gile, org buat resolution, aku pon nk ade gak, x nak kalah. tp semenjak dh mencapai umur boleh mengundi ni aku dh mls nk aim mende2 yang aku x leh nk dapat, contohnye:


1. x skip classes.
-ni MEMANG aku x leh nak buat. gile ko. aku ni master dlm skip classes. orang yang buat resolution x nak skip classes is a pretty little liar. ko musti akan skip class at some point, come on lah.


2. nak dapat 4.00
-ni lagila, mimpi pon x kan dapat. bkn aku x yakin diri, tp aku memang x percaya aku boleh dpt. so x payah la nak pasang angan angan nak dpt 4.00 kalu ko nye cgpa skang pon bru 2.8 (bkn cgpa aku). haha


3. nak kurus.
-aku bkn nak belagak ke ape kan, tp ni aku memang boleh dpt. exercise sikit, turun bekilo kilo. so skang aku nak aim bru, tambah berat supaya boleh menderma darah. dh penat isi forms, pastu setiap kali timbang, kene halau. bodo gile. timbang kat umah, dh boleh, nak kene campak dlam jamban scale tu. tapi susah oh nak mencapai aim ni sebab maybe kadar metabolisme (btol ke) aku tinggi kot? x tau la mak.


4. nak dapat boyfriend.
-ni aim bodo gile untuk org desperate gila babas. aku mcm x nk kawin, so x pyhla aku nak aim nk dpt boyfriend. lagipon lambakan lelaki yang x leh pakai semakin byk (aku x kate ko, jgn terasa). sesetengah org yang psng resolution nak dapatkan boyfriend within a year dapat mencapainye, tp kalu ko dh tedesak, main tgkap muat je, ape yg dtg amek, nak buat ape? kalu beguna x pe lah. ni kalu dapt yang x beguna mcm jantan x guna dlm soat kabo tu nk buat ape? buat abis air mata je, dh ah bdn x cukup air, kang x pasal pasal mati dehydrated plak.


5. nak bejimat.
-ni aku memang x leh nak buat. duit aku mengalir cm air laut mase tsunami dlu. deras dan laju tanpe rase besalah. duit aku byak abis kat makan. aku kalu mknn x kesah abis beratus. pastu aku abis kat adik aku, amat. nak cap, beli, nak mkn, beli. nak pegi sane sini aku isi minyak, so abis cmtu je. lagi sebulan nk abis sem, duit pt dh x tau g mane. last2 ke bank PAMA jgak aku cucukkan. haha


tp ade gak certain goals aku rase boleh dapt. cam blaja korean, dtg class regularly, blaja masak, blaja mengait, (oh, aku baru je siap first scarf yang aku kait. nati aku upload gambo) dll. tp aku x kan listkan sebab aku takot x tercapai within this year. macammanepon, insyaAllah aku nak jadi org yang lebih baik. hihi.


so, to all, happy new year and may all of u have a blast and may Allah bless y0u all. =D